1188, Budapest Nagykőrösi út 52.

Lengéscsillapító vizsgálata és javítás

A lengéscsillapítók ellenőrzése fontos pontja a futómű vizsgálatának, a saját biztonságunk miatt szükséges és hasznos.

A Flotta1 autószervizben lehetőség van lengéscsillapítók állapotának ellenőrzésére.

Miért fontos a lengéscsillapító?

  • A lengéscsillapító egyenetlen útfelületen biztosítja a stabil úttartást. Ha rossz a lengéscsillapító a féktávolság is nagyobb lehet.

Milyen esetekben van szükség ilyen vizsgálatra?

    • A lengéscsillapítók hatásfokának mérését a műszaki vizsga során kötelező elvégezni.
    • Évente egyszer, vagy 30 000 km után javasolt a saját biztonságunk érdekében megvizsgálni a lengéscsillapítók, porvédők és felütközésgátlók állapotát.

    Ha problémára utaló jeleket tapasztal, mielőbb forduljon szerelőhöz:

    • kanyarban bizonytalan az autó úttartása
    • megszokottól hosszabb a fékút,
    • szokatlan hangok fékezéskor
    • göröngyös úton nehéz irányítani az autót,
    • egyenetlenül kopó abroncsok
    • a lengéscsillapító környékéről szivárog az olaj,
    • fékezésnél valamelyik irányba húz az autó.

    Bármelyiket is észleli, nem érdemes halogatni a vizsgálatot, hiszen az Ön biztonságról van szó!

Hogyan zajlik egy lengéscsillapító ellenőrzés?

  • Az ellenőrzés során emelővel megemeljük a járművet és átvizsgáljuk a lengéscsillapítók, porvédők és felütközésgátlók állapotát. Amennyiben a lengéscsillapítókon olajfolyást észlelünk műszeres mérést végeztetünk, ahol a mérés egy számítógépes mérőpadon történik, mely kerekenként megméri a tengelyek terhelését, majd függőleges kitérést előidézve méri a kilengést, a csillapítás mértékét.
  • A mérés végén egy százalékos eredményt fogunk kapni, mely azt fejezi ki, hogy a rezonancia hatására az autó súlyának hány százaléka marad az úton.
  • Az eredményünk nem eshet 40% alá a kormányzott kerekek esetében, a többinél pedig 20% a határ.

A lengéscsillapító javítása: rugók és a toronycsapágyak cseréje

A rossz útviszonyok mellett nem csak a lengéscsillapítók mennek tönkre, gyakoriak a rugótörések és a toronycsapágyak, toronyszilentek idő előtti meghibásodása is. Amennyiben elhasználódnak, tönkremennek, ezeket is cserélni kell! Ezek cseréje nélkül a futómű műszeres beállítása nem lehetséges és a jármű biztonságos úttartása nem megoldható.

Gyakorlatilag nincs olyan munkafolyamat, amit ne tudnánk szakszerűen végrehajtani a szervizkönyvekben leírt utasítások alapján.